Här hittar du alla våra tips & trix, nyheter samt djupgående artiklar kring arbetsmiljö och välmående.
Testa Balans i Tid helt gratis under fyra månader!
Vi vill att fler ska arbeta på ett effektivt sätt med att hålla sin personal friska och välmående och därför lanserar vi nu en gratisversion av Balans i Tid. Du får full tillgång till alla delar av systemet helt kostnadsfritt under fyra månader.
Läs hela
David Jönsson
Lansering av arbetsmiljöenkät
Nu är vår arbetsmiljöenkät äntligen släppt. Du väljer mellan över 100 färdiga frågeställningar att skicka ut till dina arbetsgrupper. Alla svar som behöver åtgärdas hamnar i den digitala handlingsplanen för enkel, snabb och tydlig hantering.
Kommande funktioner i Balans i Tid
OSA-checken är ett enkelt digitalt verktyg för att underlätta för chefer och skyddsombud att undersöka och åtgärda eventuella brister i den organisatoriska och sociala arbetsmiljön, AFS 2015:4. Det handlar om den psykiska hälsan och hur våra arbetsförhållande påverkar oss.
Ny film från Balans i Tid
Nu kan vi glädjande berätta att vi har en ny film om Balans i tid. Syftet med filmen är att man inför uppstart av verktyget ska titta på filmen tillsammans med personalen så att man har en gemensam grund att stå på. Men såklart också för att få mer kunskaper inom området.
Unikt samarbete med AIRHälsan
Nu kan vi stolt berätta att vi har inlett ett samarbete med AIRHälsan i Norrköping. Vi har tillsammans skapat en arbetsmetod som vi verkligen tror på och där det förebyggande och hälsofrämjande arbetet står i fokus.
Varför ska man följa upp personalens arbetsbelastning?
I en rapport från Arbetsmiljöverket 2021:3 visar att en av de vanligaste orsakerna till att personal blir sjukskrivna är kopplat till just arbetsbelastning. Varför ska jag då följa upp arbetsbelastningen och vad kan jag som arbetsgivare göra?
Meddelandefunktion i Balans i Tid
Nu kommer möjligheten att skicka meddelande i samband med att man registrerar sin arbetsbelastning. Det är ett kort meddelande på max 280 tecken för de tillfällena när en färg inte säger tillräckligt mycket.
Joel Jensen
Balans i Tid på B2B-mässa i Malmö
I förra veckan hade vi en monter på B2B-mässan i Malmö. Vi träffade många trevliga och inspirerande företag som vi kunde nätverka med, hitta samarbete med samt potentiella kunder.
Stora uppdateringar av Balans i Tid
Nu kommer äntligen de stora förändringar av chefens sida i Balans i Tid som vi arbetat hårt med att få fram. Du kommer bland annat att få snabbare och tydligare signaler på medarbetare i risk. Men också bättre och fler hjälptexter samt att kunna se trender på gruppers belastning
Skapa välmående arbetsplatser
Ny undersökning visar att en av tre har besvär som man kopplar till sitt arbete. Hög arbetsbelastning uppges vara den vanligaste orsaken.
Bakgrunden till Balans i Tid
Vi tycker att det ska vara enkelt och smidigt att använda sig av digitala arbetsmiljöverktyg och att de ska bidra till att arbetsklimatet faktiskt förbättras.
Facelift av appen + notiser
Appen har aldrig varit så snygg som den är idag. Med pushnotiser för när det är dags att registrera så börjar upplevelsen kännas allt mer komplett. Finns det något du känner saknas i appen?