Nu kommer äntligen de stora förändringar av chefens sida i Balans i Tid som vi arbetat hårt med att få fram. Du kommer bland annat att få snabbare och tydligare signaler på medarbetare i risk. Men också bättre och fler hjälptexter samt att kunna se trender på gruppers belastning
Tydligare signaler
En viktigt del av Balans i Tid är att kunna fånga upp signaler på för hög arbetsbelastning. Du kommer nu att få signaler på medarbetare som befinner sig i riskområde och som har registrerat hög arbetsbelastning över tid. Detta för att tidigt kunna fånga upp en medarbetare och genom era åtgärder minska risk för ohälsa.
Chefens sida
Du kommer nu att tydligt kunna följa trender vecka för vecka, minskar eller ökar personalens upplevda arbetsbelastning?
Statistiken är mer överskådlig och du kommer att kunna se vilka som svarat vad för respektive vecka genom att föra markören över respektive stapel. Du kommer också kunna se vilka som ej registrerat sin arbetsbelastning.
Hjälptexter i verktyget
Hjälptexter i verktyget har uppdaterats och lagts till där det tidigare saknades. Framför allt åtgärdssidan har fått mer information då vi ser vikten av att dokumentera åtgärder i samband med att chef har samtal med en medarbetare kring sin arbetsbelastning. Berörd medarbetare ser också den senaste åtgärden i sin app. På så vis blir det lättare att följa upp om åtgärder har genomförts och lett till önskad effekt.
Avslutningsvis
Vi hoppas att ni ska ha mycket nytta av dessa förbättringar av Balans i Tid.
Inom kort kommer också möjligheten att skicka meddelande till chefen via appen, just nu går det att skicka meddelande om man är inloggad på en dator.
Här hittar du allt ifrån tips & trix, nyheter och aktuella ändringar till djupgående artiklar kring arbetsmiljö och välmående.
Vi tycker att det är viktigt att hålla sig uppdaterad inom forskning och gällande råd och rön. Via vårt
nyhetsbrev får du som kund tillgång till artiklar och forskning inom arbetsmiljöområdet.
Vi ger också konkreta tips som du kan ha nytta av i användandet av Balans i Tid.
Vi prioriterar att säkra din data. Läs vår Integritetspolicy
Balans i Tid är ett enkelt och tidseffektivt verktyg som gör att du snabbt kan fånga upp signaler på en osund arbetsbelastning hos dina medarbetare.
Henric Hagelberg, Leg Psykolog, ger er en fördjupad introduktion till hur man kan använda sig av Balans i Tid.
Ett tips är att ni ser denna film tillsammans med era medarbetare inför uppstarten av att börja arbeta förebyggande på riktigt.
Här kan alla anställda fylla i sin färg, se historik och åtgärder.
Fyll i färg
Se mål, rutiner och åtgärder
Påminnelse för registrering
Få en tydlig överblick över alla anställda och fånga snabbt upp personal som upplever hög arbetsbelastning och minska risken för sjukskrivningar.
Statistik
Åtgärder
Feedback
AIRHälsan ger er stöd och hjälp i arbetsmiljöarbetet.
Samarbete
Modern företagshälsovård
Läs mer