Nu är vår arbetsmiljöenkät äntligen släppt. Du väljer mellan över 100 färdiga frågeställningar att skicka ut till dina arbetsgrupper. Alla svar som behöver åtgärdas hamnar i den digitala handlingsplanen för enkel, snabb och tydlig hantering.
Skapa enkät
Du skapar snabbt en enkät utifrån de kategorier som är vanliga när det gäller arbetsmiljöfrågor, ex arbetsuppgifter, arbetstider, kränkande särbehandling, digital- och fysisk arbetsmiljö.
Du kan sedan välja att återanvända samma enkät för att se om insatser givit önskad effekt.
Självklart kan du skapa egna frågeställningar.
Nedan en bild hur det ser ut när du skapar enkäten:
Utskick
Enkäten skickas ut till alla i den valda gruppen via e-post. Påminnelser kommer automatiskt till de som ej svarat. Svaren är anonyma och man kan bara svara en gång per person och enkät.
Sammanställning i handlingsplan
När alla svaren kommit in så samlas de frågeställningar som har fått ett negativt svar på i en handlingsplan. I handlingsplanen får du som chef en överskådlig bild av vad som behöver arbetas med. Här sköter du all dokumentation kring så som riskbedömning, åtgärd, datum, ansvarig samt uppföljning. När du är klar med detta så markerar du åtgärden som klar och den hamnar i arkivet.
Nedan en bild på riskmatrisen som du får stöd av i er riskbedömning.
Varför välja denna arbetsmiljöenkät?
Med fördel används arbetsmiljöenkäten tillsammans med Balans i Tid för att kunna fördjupa sig inom olika arbetsmiljöområden. Enkätsvaren är, till skillnad från färgerna i Balans i Tid, anonyma.
Du får färdiga frågeställningar att välja mellan och du kan skicka ut mindre antal frågor lite oftare. På så sätt undviker man att det blir för mycket att åtgärda på en gång. Det blir enklare och mer naturligt att arbeta med det systematiska arbetsmiljöarbetet löpande under året. Du kan snabbt se de samlade insatserna då du ska göra den årliga uppföljningen.
För mer info se: Balans i Tid — Spara pengar med välmående personal
Ta kontakt för en kostnadsfri visning
Mvh Teamet bakom Balans i Tid
Här hittar du allt ifrån tips & trix, nyheter och aktuella ändringar till djupgående artiklar kring arbetsmiljö och välmående.
Vi tycker att det är viktigt att hålla sig uppdaterad inom forskning och gällande råd och rön. Via vårt
nyhetsbrev får du som kund tillgång till artiklar och forskning inom arbetsmiljöområdet.
Vi ger också konkreta tips som du kan ha nytta av i användandet av Balans i Tid.
Vi prioriterar att säkra din data. Läs vår Integritetspolicy
Balans i Tid är ett enkelt och tidseffektivt verktyg som gör att du snabbt kan fånga upp signaler på en osund arbetsbelastning hos dina medarbetare.
Henric Hagelberg, Leg Psykolog, ger er en fördjupad introduktion till hur man kan använda sig av Balans i Tid.
Ett tips är att ni ser denna film tillsammans med era medarbetare inför uppstarten av att börja arbeta förebyggande på riktigt.
Här kan alla anställda fylla i sin färg, se historik och åtgärder.
Fyll i färg
Se mål, rutiner och åtgärder
Påminnelse för registrering
Få en tydlig överblick över alla anställda och fånga snabbt upp personal som upplever hög arbetsbelastning och minska risken för sjukskrivningar.
Statistik
Åtgärder
Feedback
AIRHälsan ger er stöd och hjälp i arbetsmiljöarbetet.
Samarbete
Modern företagshälsovård
Läs mer